14.02.2015-16:28
Regulamin tworzenia Karty Postaci
- Karta postaci (lub potocznie KP) służy jedynie orientacyjnemu określeniu specyfikacji postaci, jej umiejętności, cech specjalnych, historii, charakteru etc.
- Nick przy rejestracji musi być taki sam, jak imię lub pseudonim bohatera prowadzonego z danego konta.
- Oczywiście możliwe jest przeniesienie istniejącej już w realiach gry postapokaliptycznej Neuroshima postaci za zgodą administracji, po wcześniejszym uargumentowaniu tego osobiście poprzez rozmowę z administratorem. Przeniesione karty muszą zostać dopasowane do zasad panujących na forum - dotyczy to zarówno faktów historii postaci, jak i jej statystyk (współczynników i umiejętności).
- Kartę postaci należy uzupełnić, umieszczając w niej wszystkie wymagane informacje. Zalecamy oparcie się na Poradniku tworzenia Karty Postaci, a w razie wątpliwości i problemów – kontakt z administracją, moderacją lub członkiem grupy Universe Guide.
- Aby móc rozpocząć przygody daną postacią należy stworzyć w całości KP oraz otrzymać jej akceptację. Akceptację można rozpoznać po zmianie koloru nicku gracza na forum na odpowiadającą grupie (Człowiek/Mutant/Maszyna) oraz napisie "Karta Postaci została zaakceptowana" u góry postu z KP danego bohatera.
- Prosimy starać się być obiektywnym w miarę możliwości, nie przesadzać z niesamowitymi umiejętnościami bohaterów i pilnować zgodności z realiami. Nikt nie ma ochoty grać z superbohaterami o mocy niczym sam Moloch. Rozdzielanie umiejętności i współczynników jest ograniczone, prosimy opierać się na Poradniku tworzenia Karty Postaci
- Kolejność uzupełniania KP jest dowolna, obowiązują w niej jedynie podane zasady.
- Po wyborze podstawowych informacji jak imię, pochodzenie etc. należy wpisać Cechę Z Pochodzenia oraz Cechę Z Profesji. Są to unikalne cechy charakteryzujące daną postać oraz jej specjalności czy właśnie pochodzenie. Można skorzystać z już stworzonych cech, znajdujących się na forum i w wielu witrynach internetowych traktujących o Neuroshimie, lub stworzyć własną.
- Rozdanie współczynników jest dowolne, nie losowe, obowiązują jednak pewne limity - 65 pkt. dla postaci mających 20 i więcej lat oraz 60 pkt. dla postaci mających od 15 - 19 lat na karku. W obydwu przypadkach dodaje się jeszcze +1 pkt w zależności od Pochodzenia postaci - co daje łącznie 66 pkt. (20 lat i więcej) lub 61 pkt (od 15 do 19 lat). Minimalna wartość Współczynnika to 6 (choć dopuszczalne są celowe ułomności postaci, wtedy konkretny współczynnik będzie odpowiednio niższy), maksymalna to 18 (+1 z pochodzenia). Więcej na temat współczynników i ich przydzielania znaleźć można w Poradniku tworzenia Karty Postaci. Odpowiednie współczynniki odpowiadają za specyficzne aspekty fizyczne i psychiczne postaci, i tak: Budowa określa predyspozycje fizyczne, budowę ciała, kondycję i umiejętności skupiające się na sile. Charakter to przede wszystkim silna wola postaci, jej odporność psychiczna, zdolność do manipulacji, podatność na kłamstwa oraz umiejętności związane ze wszelkimi kontaktami międzyludzkimi. Zręczność to głównie umiejętności walki, prowadzenia pojazdów, posługiwania się broniami, ale również zdolności manualne wymagające dużej precyzji. Spryt to czysta wiedza, czyli opis, na czym postać się zna z rzeczy technicznych. Traktuje o leczeniu ran, wiedzy teoretycznej, pirotechnice, ale również znajomości ciężkiego sprzętu. Percepcja zaś to wszystkie umiejętności związane ze zmysłami oraz przetrwaniem w trudnych warunkach.
- Kolejnym etapem jest rozpisanie umiejętności bohatera, czyli wszystkiego tego, na czym się postać zna. Umiejętności muszą być zawsze przypisane do jednego ze współczynników, np Postrzeganie emocji (Charakter), Kradzież kieszonkowa (Zręczność). Przy wypisywaniu umiejętności można tworzyć własne lub opierać się na Spisie przykładowych umiejętności opartym na podręczniku Neuroshima 1.5 oraz na Kartach Postaci z tego podręcznika. Każdy gracz otrzymuje 70 punktów do wydania na umiejętności. Wykupienie POJEDYNCZEJ umiejętności na pierwszy poziom: 3 punkty. Wykupienie PAKIETU trzech powiązanych umiejętności (według rozpiski pakietów): 5 punktów. Podniesienie na wyższe poziomy POJEDYNCZEJ umiejętności, zgodnie z numerem poziomu, na który chce się wejść. Przejście z 3 na 4 to koszt 4 punktów. Przejście z 2 na 4 to koszt 3+4=7 punktów. Przejście z 0 na 4 pojedynczej umiejętności to 3+2+3+4=12 punktów. Maksymalny poziom jednej umiejętności na start to IV.
- Następnym krokiem jest wylosowanie choroby. Jeżeli gracz uważa, że do danej postaci pasuje jakaś konkretna choroba z TEJ listy, to prosimy o informację na ten temat. Jesteśmy elastyczni i po odpowiednim uwarunkowaniu swojej decyzji, bez przeszkód się zgodzimy. Dla wszystkich pozostałych - wystarczy wylosować jedną z tych chorób podanych w powyższej liście lub wymyślić nową, własną - tu również wystarczy rozmowa z Administratorem i/lub Universe Guidem.
- Kolejnym etapem jest wybranie sztuczki. Dla nowych postaci limit wynosi jedną sztuczkę (każda kolejna to koszt 200 punktów doświadczenia). Sztuczka to coś, co wyróżnia daną postać spośród innych. Wyjątkowa umiejętność, cecha specjalna, która definiuje odrębność każdego bohatera. Zalecamy każdemu graczowi stworzenie nowej, wymyślonej przez siebie sztuczki i napisanie jej działania i wymagań zgodnie z PRZYKŁADEM. Następnie wystarczy wysłać daną sztuczkę do administracji, która, w razie potrzeby, zbalansuje ją i doda do odpowiedniego działu. Dla osób, które nie mają pomysłu lub po prostu boją się tworzyć, polecamy TĘ listę, która będzie sukcesywnie powiększana.
- Kolejnymi krokami jest opisanie wyglądu, charakteru i historii swojej postaci. Tutaj jest zupełna dowolność, prosimy jednak o utrzymanie się w konwencji postapo oraz przestrzeganie reguł rządzących tym światem. Przypominamy, że po 5 września 2020 roku ZSA zostały odcięte od reszty świata, w związku z czym przybycie z innego kontynentu po tej dacie jest właściwie niemożliwe. Osoby, które mimo to uważają że znalazły sposób na ominięcie śmiertelnych niebezpieczeństw podróży, zalecamy skontaktowanie się z jednym z Universe Guides. Minimalna długość opisu wyglądu to 10 zdań, opisu charakteru również 10 zdań, zaś historii - 20 zdań. UWAGA: przy opisywaniu historii, nie wplątujemy w nią żadnych postaci kanonicznych o sporym wpływie na realia Neuroshimy.
- Wyposażenie, czyli cały ekwipunek nie będący ekwipunkiem bojowym, można określać samodzielnie, byle z rozwagą. Wartość przedmiotów w sumie nie powinna być zbyt wysoka. Można, oczywiście, dodać od siebie kilka przedmiotów w wyposażeniu, a bazowo każdy posiada: koc, bukłak 5-litrowy, ubranie (wybrane przez siebie bez pancerza), krótki nóż myśliwski i 5 dawek leku na swoją chorobę.
- Wybór broni, chyba najważniejszej rzeczy w świecie Neuroshimy, pozostawiamy dla gracza. Każdy może wybrać, co ma przy sobie. Prosimy jednak o przestrzeganie zasad dobrego smaku i nie przekraczanie pewnej moralnej (i ekonomicznej) granicy. Statystyki broni należy wysłać do moderatora lub administratora, który zrobi odpowiedni temat w specjalnym dziale i wstawi link do KP gracza. Limit przy wybieraniu broni oscyluje około 100 gambli (każda broń ma swoją cenę, podobnie jak amunicja), choć nie jest to granica nienaruszalna.
- Doświadczenie domyślnie wynosi zero. Za każdy wątek gracz otrzymuje należne mu doświadczenie (liczy się ilość, długość i jakość postów w wątku). Po każdym wątku (sesji) gracz zobowiązany jest o zgłoszenie się do MG prowadzącego jego sesję (w przypadku sesji bez MG do administracji lub moderacji) po jego należne punkty doświadczenia. Pomiędzy sesjami (nie w trakcie!) można je wydawać na rozwinięcie statystyk swojej postaci na podstawie tego wątku.
- Aby rozpocząć wątki w działach przeznaczonych do pisania przygód należy mieć napisaną, skończoną Kartę Postaci wraz z zaakceptowanym avatarem o wymiarach maksymalnie 300x500.